AUTOR(A): Richard Florida
NOMBRE DEL ARCHIVO: Les Ciutats Creatives.pdf
FECHA: 2009
TAMAÑO DEL ARCHIVO: 9,90 MB
ISBN: 9788498090666
En les dues darreres dècades del segle XX, les grans ciutats han deixat de ser-ho: ara són megaregions que interconnecten diferents nuclis urbans creant xarxes i dinàmiques econòmiques pròpies. Segons Richard Florida, autor de prestigi i èxit als Estats Units, la fluïdesa de relacions entre aquests centres determina la solidesa de les economies. Dit d’una altra manera: la megaregió és, ara, la unitat econòmica que funciona com a indicador de l’economia mundial, per sobre dels estats. L’autor proposa les variables que cal tenir en compte a l’hora de classificar les megaregions: d’entrada, el volum de producció i l’especialització sectorial; però també característiques de tipus social com el preu de l’habitatge, la seguretat, els amics, l’accés a la cultura i factors més intangibles com la bellesa estètica de l’indret o la personalitat de les ciutats. Tot plegat converteix l’indret on vivim en una tria crucial per trobar la felicitat, ja que hi ha megaregions indicades per a parelles heterosexuals, gais, solters i, segons l’etapa de la vida que es viu i el pressupost amb què es compta. En una classificació sense precedents, Florida situa l’eix Barcelona-Lió, ramificat fins a València i Marsella, com l’onzena megaregió mundial, just darrere de les grans megalòpolis. És l’única que supera les fronteres
Matematicas: 3 (Educacion Primaria. 2 Ciclo) (Andalucia).pdf
On The Origin Of Language And The Logos Theory..pdf
Fisica Y Quimica 4º Eso: Propuesta Didactica.pdf
Guía Para Una Visita A La Ciudad De Borja.pdf
[email protected] Barcelona. 10 Anys De Renovacio Urbana. 10 Years Of Urban Ren Ewal(cat-angl).pdf